CHUGYEOGJA

Lõuna-Korea, 2008
lavastaja: Hong- Jin Na
osades: Tung-seok Kim, Jung-woo Ha, Yeong-hi Seo

Chugyeogja

Tänavune PÖFF jäi kuidagi eriti magedaks. Pooleteise nädala jooksul nägin 4 filmi. 4 filmi! 4 filmi filmifestivalil, mida sai mitu kuud oodatud. Oijah, ma olen endas ikka väga pettunud. Samas enda vabanduseks võin öelda, et nii mitmedki asjad tulid vahele ja vahepeal kummitas ka ajapuudus. Aga egas midagi, peab talve jooksul enda PÖFFi tegema, kus vahelejäänud pärlid kodustes tingimustes teki all ära vaatan.

Selle aastane PÖFF lõppes minu jaoks neljapäeval linastunud Lõuna-Kores filmiga Chugyeoja/Tagaajaja. Kui endisest politseinikust kupeldajal Jung-ho`l kaob ära järjekordne hoor, otsustab mees asja uurima hakata. Kadunud tüdrukute jälgi ajades jõuab ta Young-min nimelise friigini, kelle ta julmalt läbi peksab ning mistõttu mõlemad üsna kaootilisse politseijaostkonda jõuavad. Young-min tunnistab ootamatult üles, et ta on kümneid inimesi tapnud ja arvatavasti on tema viimane ohver veel elus. Samas pööravad politseinikud enam tähelepanu linnapead väljaheidtega loopinud noormehele ning seetõttu otsustab Jung-ho ise oma hingevaakuva hoolealuse üles otsida.

Enne filmi vaatamist olin siit-sealt üht-teist filmi kohta lugenud ja valdavalt räägitakse sellest filmist ainult head või lausa ülivõrretes. Ja kuna mulle üldiselt Korea põnevikud meeldivad, siis oli oodata tugevat filmielamust. Peab tõdema, et mina sellest kiidulaulukoorist aru ei saa. Minu silmis on debüütlavastaja Hong- Jin Na käitunud esmakordselt Soome laeval rootsi laua äärde sattunud Eesti maamehega, kes proovib sisse ahmida kõike, mida ta näeb. Nii proovib see film olla samal ajal teistsuguse nurga alt näidatav thriller, must komöödia, väriseva käsikaameraga üles võetud actionfilm, verdtarretavate stseenidega põnevusfilm, draama jne. Minu arvates polnud film mitte üheski kategoorias hea- polnud põnev, polnud naljakas, polnud kurb, polnud piisavalt rõve. Kui korraga tundus, et film hakkab põnevaks minema, siis kohe tõmmati tempo alla. Kuradi närvidele käis. Ja siis veel see filmi pikkus… Kui sulle see film meelib, siis sa kindlasti naudid iga hetke sellest kahest tunnist, aga ma hakkasin mingi hetk filmi lõppu ootama. Aga ei, ikka pidi mingi uus tobe pööre tulema.

2,5/5

Chugyeogja

Leave a Reply

