REVOLUTIONARY ROAD

Ameerika Ühendriigid, 2008.
lavastaja Sam Mendes.
osades Leonardo DiCaprio, Kate Winslet, Kathy Bates, Kathryn Hahn, Michael Shannon jt.

revolutionary-road-poster1

“Mis juhtunuks, kui Titanicu peategelased Jack ja Rose mõlemad oleksid laevahukust eluga pääsenud?”  Just sellele küsimusele otsustas vastuse anda Sam Mendes. Ja vastus on lihtne- Rose, kes selles filmis sai nimeks April, oleks üritanud läbi lüüa näitlejana, kuid ebaõnnestunuks selles. Jack ehk Frank alustanuks oma töökarjääri laotöölisena, kuid üsna pea oleks ta karjääriredelil samm-sammult kõrgemale rassinud ja saanud varsti kuubikuametnikuks. Nad oleks teinud kaks last ja kolinud vaikses äärelinna peituvasse eramajja. Ehk ühesõnaga elanud eesrindlikku, kuid õnnetut ja igavat väikekodanlase elu. Niisiis lugu Aprilist ja Frankist ning nende püüdlustest sellisest elukorraldusest välja rabeleda.

Kas sina julgeksid oma töökoha üles öelda, lapsed ning elukaaslase kaasa võtta ja oma unistuste linna elama minna?

Küllap minu jaoks jäi see film just selle küsimuse tõttu kaugeks- tudengina võin kasvõi hommepäev end kohustustest lahti päästa, seljakoti selga visata ja Laagri Statoili juures näpu püsti ajada. Pariisini oleks siis 2-3 päeva tee. Perekond Wheeleritele see asi nii kerge pole- Kuidas kaasa võtta lapsed? (Omamoodi huvitav on see, et filmis näidati 2 last kokku umbes kümme sekundit. Ja tegevus toimus 90% pere ühises kodus. Nahhuj neid lapsi siis üldse mängu tuua?) Kuidas lahkuda töölt? Mis me Pariisis tegema hakkaksime? Kas see on üldse mõistlik idee? Kas me tegelikult üldse tahame minna?

Filmi ehk parim osa oli näiteljatööd, lugu ise mind niiväga köita ei suutnud. Capri saare Leonardo, kes näeb siiani välja nagu kahekümneühe aastane poisiklutt, ja Kate Winsleti vaheline suhtlemine ja tülitsemine on nauditav. Ülepakutud, kuid siiski nauditav. Filmi varastab sellegi poolest hoopis Michael Shannon- peretuttava psühholoogiliste häiretega täisealine poeg, kes ainsana saab aru Wheelerite motiividest ja suudab neid mõista. Väga meeldejääv tegelaskuju.

Kokkuvõttes võib öelda, et miski jääb filmil puudu. See miski, mis oli Mendese teises keskeakriisist ja -tüdimusest rääkivas filmis “American Beauty” olemas.

revolutionary-road

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: