THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON

Ameerika Ühendriigid, 2008.
lavastaja David Fincher.
osades Brad Pitt, Cate Blanchett, Taraji P. Henson, Tilda Swinton, Jason Flemyng jt

benjaminbuttonposter

The curious case of Benjamin Button on taaskord üks linateos, kus on üritatud teha suurt ja eepilist filmi. Täpselt selline nagu filmikriitikutele ikka kipub meeldima. Kuid minu meelest antud filmis polnud ainest ligi kolme tunniseks elulooks.  Paratamatult tekivad Benjamin Buttoni filmi puhul sarnasusassotsiatsioonid teise Tim Rothi poolt kirjutatud filmiga, mis rääkis kohtlasest härrasmehest nimega Forrest Gump. Olin enne filmi näinud internetis levivat klippi “The curios case of Forrest Gump”, kuid pidasin seda rohkem heatahtlikuks tögamiseks. Kuid see film on ka tegelikult kuratlikult sarnane Forrest Gumpiga- oleks selle loo kirjutanud näiteks mina, siis oleks mul üsna pea postkastis Tim Rothi poolt teele saadetud kohtukutse süüdistatuna plagiaadis.

No tõesti, see film venis lubamatult. Viimase tunni aja kokku-lahku armastusdraama ja taaskohtumine isaga olid vastavalt liiga pikaks venitatud ja täiesti tarbetu. Tegelikult pole ma päris objektiivne, sest filmi lõpuks olin ma 6 tundi järjepanu kinos istunud (sai seda vaadatud kohe Revolutionary Roadi järel)  ja suitsunälg, joogijanu ja ühe koha peal istumisest kange selg võisid samuti piinaval filmi lõpul sõna kaasa rääkida. Aga uuesti seda filmi küll ette ei võtaks, sest säravaid momente on tõesti liiga vähe, kuigi filmi esimene pool ehk Forrest Gumpilik osa oli kohati üsna mõnus suutäis. Vana Brad Pitt nägi hämmastavalt lahe välja ja merel toimuv laevade vaheline sõda oli ka päris effektne, kui pärleid välja noppida. Aga seda massilist Oscarite hulka, millele film on nomineeritud, minu silm küll kuskilt välja ei peilinud.

Ja mis kurat on juhtunud David Fincheriga? Ma saaks aru, kui sellise filmi võtaks ette mõni Hollywoodi klassikalisema joonega lavastaja. Aga Fincher, kes veel 10 aastat tagasi tegi Seveni ja the Game`i ja Fight Clubi? Mehel on vist vanadus peale tulnud ja seniajani üsna tühi auhinnakapp vajaks paari trofeed. Fincher on vist veel liiga noor, et halastus-Oscarit saada nagu anti Scorsesele üks-ühele, ja seejuures halvasti üks-ühele maha tehtud “Departedi” eest. Samas paar sellist filmi veel ja küll Davidile seegi auhind koju tuleb. David, sa oled selles osas õigel teel! Mina, naiivselt sinisilmsena, jäin filmi lõpuni ootama Fincherlikku pööret. Aga mida ei tulnud, seda ei tulnud.

benjaminbutton

Leave a Reply

