JULIE & JULIA

juliejulia1 Julie ja Julia imdb’s

Ameerika Ühendriigid

2009

lavastaja Nora Ephron

osades Meryl Streep, Amy Adams, Stanley Tucci, Chris Messina jt.

okei

Paar märkust enne filmist rääkimiseni:

1. Ma olen maailma kõige aeglasem blogija- filmi vaatamisest on möödas üle nädala ja alles nüüd suvatsen kirjutama hakata. Samas tempos jätkates muutun ma lõppeks Sopranoks.

2. Seda filmi sai vaatamas käidud Tartus. Ma ei saa siiani aru, miks peetakse Tartut uimaseks linnaks uimaste elanikega. Iga kord kui mina sinna satun, siis toimuvad linna igas korteris hardcore läbud, öine linn on täis purjus pralletajaid ning päevane linn Keskerakondlasi ja kepikõndijaid.

3. Eesti kõige ebaviisamakamad ja tropimad inimesed töötavad Tartus bussijuhtidena. Vähemalt mina saan absoluutselt iga kord sõimata valest uksest väljumise, bussist pileti ostmise, info küsimise ja kõige muu pärast.  Kui ma kunagi peaks maailmas rängalt pettuma ja tahan seda teiste peal välja elada, siis teen bussijuhiload ja tulen teile tööle.

4. Plink Plonk on Eesti üks muhedamaid kontsertpaiku ja Sinine geniaalseim asi, mis Eesti muusikaga viimase aasta jooksul juhtunud.

Aga okei, Julie ja Julia on film kahest erineval ajal elanud naisest. Julia Child (peaaegu-häirivalt-ülemängiv Meryl Streep) on mineviku Prantsusmaal elava diplomaadi igalvev naine, kes otsutab kodus passimise asemel  minna kokakooli. Üllatuslikul kombel tuleb naisel pottide ja pannidega möllamine hästi välja ja lõppeks annab naine välja väidetavalt USA-s revolutsiooni tekitanud kokaraamatu.

Julie (Amy Adams) on kuubikutööline suures Ühendriikide kindlustuskompaniis, kes avastab ühel hetkel, et ta pole elus mitte midagi saavutanud. Nagu teisedki päriselus läbikukkunud inimesed otsustab temagi end teostada blogi kirjutades. Nii võtab noor naine kätte aastakümned Julia Childi poolt kirjutatud kokaraamatu, küpsetab raamatust pärit roogi ja kribab oma saavutustest ning läbikukkumistest blogis. Ja see blogi saab 2002. aastal nii populaarseks, et naine kirjutab sellest raamatu ja…noh…see film tehti ka selle põhjal. Huvitav, kas Eestis ka midagi sellist juhtunud on, et blogi põhjal kirjutatakse raamat või vändatakse film?

Aga okei, film pendeldab nii kahe naise tegemise vahel ja teeb seda pinnapealselt, kuid õnneks mitte igavalt. Tahaks öelda, et tegu on päris muheda naistekaga, kuid see oleks vale. Teatavasti tähendab sõna “naistekas” teost, kus naine petab oma meest tarzanvälimusega aednikuga, kusjuures antud aednik võtab naist hellade tõugetega küünlavalgel ja metskitsenahast vaibal või midagi sellist. Kuid Ekraanis filmi vaadanud paarikümne naise kahjuks ja minu ja veel ühe kinos olnud meesterahva suureks õnneks film sellist pööret ei võtnud. Õigeimini ei võtnud film ühtegi pööret, vaid pigem lihtsalt kulges sirgelt mõttetu lõpuni. Korraks isegi tuli filmi elu, kui ättvanuses olnud Julia Child Julie kirjutatud blogi kirja teel perse saatis, kuid asi päädiski lihtsalt antud fakti nentimisega. Mis seal ikka. Fuck, ma vist kirjutan nii segaselt, et mu jutust pole midagi aru saada.

Ühesõnaga- Kui sulle meeldivad mingil sarjad nagu “Seks ja Linn” või “Meeleheitel Kodunaised” või sa vaatad laupäeva hommikuti pohmelliga kokasaateid, siis sulle arvatavasti mingil määral meeldib ka see film.

juliejulialisa

3 Responses to “JULIE & JULIA”

  1. Mul on nii kõva rekord ees, et seda ei ületa keegi!

  2. “kas Eestis ka midagi sellist juhtunud on, et blogi põhjal kirjutatakse raamat või vändatakse film?”

    Ruitlane läheb vist mingil määral sinna alla. Reisiblogisid on ka raamatuteks koondatud. Film oli minu meelest hea – selline kena heatujuline ja positiivne lugu ilma liigse häiriva maneerlikuseta.

  3. Epp Petrone & Co on blogiraamatuid tekitanud umbes tosina jagu ning otsa ei paista (sh “Minu…” sari – Argentina, Soome, viimati Eesti jne).

Leave a Reply

