STILYAGI

hipsterposterMoevennad

Venemaa

2008

lavastja Valeri Todorovski

osades Anton Shagin, Jevgenija Khirivskaja, Jekaterika Vilkova jt

Kas kellelgi on juhtunud nii, et toimub suurema kambaga filmi vaatamine ja peale filmi lõppu oled sa ainus, kes filmi vihkas? Filmi Moevennad ühisvaatamisel PÖFFi inimestega juhtus minuga täpselt nii. Linateose lõppedes oli kõik ekstaasis, tantsisid, aplodeerisid, naersid ja lõppeks Tiina Lokk tõusis püsti ja ütles “See film saab PÖFFi lõpufilmiks!” Mina vaatasin kogu asja nõutult pealt, vaatasin närvilisest tooli kraapimisest veriseid küünealuseid ja tõmbasin pea vargsi õlgade vahele. Kes olen mina torisema? Kuid tolerant nagu ma olen, proovin siin kiiresti analüüsida, miks see film teistele oli mokkamööda ja mulle mitte.

Niisiis kiidusõnad, mida ma filmi kohta olen kuulnud:

1. Film on väga äge muusikal.

Kui Jesus Christ Superstar kõrvale jätta, siis ma vihkan muusikale ja kõike sellega seonduvat.

2. Filmis on äge koreograafia.

Ma pole Jüri Nael või Ants Tael, et tantsudest ekstaasi läheks või neid õiglaselt hinnata oskaks.

3.  Film on igakülgselt nostalgiline

Ma olen varastes kahekümnendates ja minus vene aeg erilisi nostalgiapuhanguid ei tekita. Oleks tegu Ultramani, Mootorratturhiirte, Jo-Jode või Snickersi footbagidega, siis oleks hoopis teine tera. Kuidas peaksin ma aru saama, kas filmis leiduvate härraste riietus ja linnapilt on audentsed või mitte?

4. Film on naljakas.

Kahel valgel venelasel sünnib mustanahaline laps. Khmm, kui see on naljakas, siis ma olen Edgar Savisaare õde.

Aa, võiks paar sõna filmist ka rääkida.

Lühidalt on filmi keskmes vene noored, kes proovivad hallist massist erineda. Jäljendades ameerikalikku riietust satuvad nad muu ühiskonnas põlu alla ja sada muud häda. Ühesõnaga Grease kohtub sotsialismiga. Väga piinarikas tants ja trall.

4 Responses to “STILYAGI”

  1. Vaatasin seda filmi suvel ja mõtlen üsna samuti (ehkki ei vihanud just). Asi on selles, et see pole film, isegi mitte muusikal. See on pikk ja suurejooneline muusikavideo, samasugune nagu biitlite muusikaga “Across the Universe”.
    Peapõhjus, miks ta ei meeldinud, on aga see, et ma olen vene uuemate filmide ülekeeratud efektitsemisest väsinud. Dnevnoi Dozor oli viimane film, mille puhul see mulle meeldis.

  2. Mulle meeldis see film väga. Leidsin sealt nii mitmeid tasandeid, et peab filmi veel ja veel vaatama. Tehniliselt väga keerukas.

    “Across the universiga” on küll sarnane jah.

  3. Oieh.. jumal tänatud, et keegi minuga nõustub selle filmi osas. Kui huvitab, siis aadressil http://www.eksiil.net/blog/index.php?blog=5&p=604&more=1&c=1&tb=1&pb=1#item_604 on olemas ka minu arvustus samale filmile.

    Päris tüütuks kiskus ikka lõpu poole

  4. daysleeper Says:

    lisaks hää meelega, mis minu jaoks selle filmi vastikuks tegi:
    ideoloogilises plaanis kumises taustal pidevalt see, et polnud midagi nii sitt nõukliidus elada, ja praegu on putin lausa paradiisi teinud. see paraad seal lõpus lõi viimased katted eest.

Leave a Reply

