PÖFF 2009: POSTIA PAPPI JAAKOBILLE

kirjad isa jaakobile posterKirjad isa Jaakobile imdb`s

Soome

2009

lavastaja Klaus Häro

osades Kaarina Hazard, Jukka Keinonen, Heikki Nousiaianen jt

4- okei

Et kõik ausalt ära rääkida nagu on, siis ma pean alustama sellest, et ma olen hetkel töötu tudeng. Kuna mul on mõningal määral vaba aega ja eelnevatel aastatel olen üsna rohkelt PÖFFi külastatud, siis ma panin 1+1 kokku ja kandideerisin tänavu antud Filmifestivalile piletimüüja/vabatahtlikuks. Kuid erinevate asjaolude lahku- ja kokkulangemise sain ma hoopis festivali infotöötajaks. Kui hästi läheb, siis te võite mu mahedat nasaalhäält kuulata mõnes kinos, kus ma filmi tutvustan. Aga see selleks. Tänu sellele infotöötaja “ametile” on mul samas ka meeldiv võimalus osade filmidega varem tutvust teha ja seetõttu otsustasin PÖFFi ajaks oma “räägin ainult hetkel kinos nähtud/jooksvatest filmidest” reeglit eirata ja nendest PÖFFi raames nähtud linateostest paar sõna rääkida.

Niisiis, põhjanaabrite eelmise aasta elokuva Postia pappi jaakobile. Elinkautisvanki Leila (Hazard) saab üllatuslikult teada, et talle on antud armu. Endale vastumeelselt suunatakse naine üksikus majas elava pimeda isa Jaakobi (Nousiaianen) juurde abiliseks. Leila töö on lihtne- ta peab pühamehele ette lugema talle saadetud abipalved ja kirjad ning neile vastama. Film kahe erineva ja vastandliku maailmapildiga inimese kohtumisest, kus segunevad abistaja ja abivajaja rollid ning lõpuks on mõlemad üksteisele äärmiselt vajalikud.

Filmifännina peab vaatama kahetsusväärse pilguga teisele poole Soome lahte, sest meie põhjanaabritel on välja kujunenud väga omanäoline kaamosfilmikultuur. Sõnapaar “Soome film” toob koheselt silme ette kvaliteetsed ja sügavad flinateosed kannatavatest inimestest ning “Kirjad isa Jaakobile” pole selles osas erand. Filmile, mis räägib usust inimeste headusesse, võib veidi küll ette heita väga etteaimatavat stoori, kuid üldiselt on tegu asjaliku filmiga. Esile võiks tõsta operaatoritööd, mis on meeldivalt omapärane (Soome filmi kohta) ja näitlejatöid, mis on tõsiselt head. Eluaegne vang käitub ja liigub nagu eluaegne vang, pime usumees käitub ja liigub nagu pime usumees ja postiljon ajab segast nagu postiljonid ikka ajavad.

kirjad isa jaakobile

Leave a comment